Dag 18-19: terug in Nederland - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Gerja, Marissa en Mariëtte - WaarBenJij.nu Dag 18-19: terug in Nederland - Reisverslag uit Hoogeveen, Nederland van Gerja, Marissa en Mariëtte - WaarBenJij.nu

Dag 18-19: terug in Nederland

Blijf op de hoogte en volg Gerja, Marissa en Mariëtte

28 Juli 2015 | Nederland, Hoogeveen

Afgelopen zondag hadden we onze laatste dag in Ghana en deze brachten we door op het strand van Accra. We kwamen als eens van de eersten om 10 uur op het strand aan. Strandtent houders wilden ons allemaal wel een plekje aanbieden en aangezien het nog vroeg was, hadden we keuze genoeg. Toen we eenmaal zaten, stonden de verkopers al direct om ons heen. Met een heerlijke ananassap in de hand konden we heerlijk genieten van de ruige zee, de verkopers met hun waren en de zon. Er was een verkoper die vanaf het begin elke keer al langs kwam en elke keer zeiden we ‘no thank you’. Toen hij rond 1 uur weer langs kwam zei hij met een glimlach op zijn gezicht dat hij het toch al wel lang had volgehouden en dat we nu toch echt iets moesten kopen, want immers de aanhouder wint! Nu, daar konden we niet tegenop en daarom kochten we alle drie een leuke schelpenarmband van hem. Natuurlijk afdingen, wat met Marissa erbij goed lukt. Gerja en Mariette zijn hier namelijk echt beduidend minder goed in. De armbandjes die we kochten hadden we volgens Marissa echt wel voor nog minder kunnen krijgen!
Sammy genoot ook van een dagje rust. Lucy moest thuis blijven, omdat er mensen op het project kwamen om enkele zaken te repareren. Ondanks alle drukte op het strand deed Sammy gewoon lekker een dutje. We hadden heel wat te bekijken en hebben ons geen moment verveeld. Verschillende mensen in alle soorten, maten en kleuren waren op het strand aanwezig. Toen het om 2 uur wel heel erg druk werd, zijn wij vertrokken. Lekker douchen en klaar maken voor vertrek.
Onderweg bedachten wij ons, dat we eigenlijk helemaal niet wisten hoe wij een baby op de Ghanese wijze op de rug knopen. Sammy wist wel raad, want de vrouw bij het gastenhuis had zelf ook een baby en die wilde ons vast wel leren hoe we dat moesten doen. Zo gezegd zo gedaan. Wij weten nu hoe we een baby met een doek op onze rug kunnen vervoeren, hoe groot de stof moet zijn en vanaf welke leeftijd je een kindje op je rug kunt vervoeren.
Na deze les gingen we op pad naar het vliegveld. De reis terug naar Nederland ging voorspoedig. Met slechts een paar uurtjes slaap op zak kwamen we gister tegen de middag thuis.

Al met al hebben we een prachtige reis gehad en we hebben genoten van alle mensen in Ghana, in het bijzonder van Sammy en Lucy en de meiden. Dank jullie voor alle belangstelling en de reacties en lieve berichtjes. Ook dat vonden we erg leuk!

De allerlaatste groetjes van ons, ditmaal uit Nederland.

• 28 Juli 2015 - 12:27

Wilma:

Super bedankt voor jullie verslagen en foto's!
    We hebben met plezier de reis mee beleefd.

• 28 Juli 2015 - 12:45

Karin Robben:

Fijn te lezen dat alles zo is verlopen! Leuk om jullie te volgen!
    Nu lekker bijkomen en nagenieten van dit prachtige avontuur!
    Lieve groetjes en graag tot in oktober!
    Karin

• 28 Juli 2015 - 12:51

Jeanet En Dik:

Welkom terug!
    Het was heel leuk om jullie verslagen te lezen en de foto's te bekijken.
    Het is zeker net zo leuk om jullie belevenissen nu live te horen.
    Groet,

• 28 Juli 2015 - 13:11

Jan:

Iets weten is wat, maar iets beleven is toch wat anders. Ik vraag me af hoe Marissa dit allemaal beleefd heeft.

• 28 Juli 2015 - 13:22

Gera:

Mooi meiden dat jullie weer veilig thuis zijn.
    Ik heb jullie met plezier gevolgd op jullie reis en met hier en daar wat herkenning de verhalen gevolgd.
    Het is leuk om op deze wijze op de hoogte te zijn en blijven.
    Marissa, ik lees dat je als Afrikaanse (op het afdingen dan) geen gek figuur slaat.
    Natuurtalent dus.
    Nogmaals, welkom thuis en wellicht tot ziens in oktober.

• 28 Juli 2015 - 14:00

Kuni Van Ruler:

Jullie hebben een prachtige reis gemaakt en ik vond het erg leuk om jullie verhalen te lezen

• 29 Juli 2015 - 10:37

Leonora De Vries:

Gerja, Marissa en Mariette, zou een van jullie wat kunnen vertellen over deze reis in de Hoogeveensche Courant van vrijdag. Ik probeer al de hele ochtend telefonisch contact te krijgen met de familie Van der Vinne. Kun u mij bellen? 06-83165330